fredag, maj 18, 2007

Bankettvecka

Hittills har det varit en rätt så normal bankettvecka. I måndags var det genrep med Gleowine, i tisdags bakade jag kanelpaj till gottebordet tillsammans med Elemmire, i onsdags tog jag det lugnt och igår var det sommarens portar. Inget regn i år, och idag skiner ju solen, så sommaren har börjat precis som den ska. Idag är det dags för något nytt; utbygdsjägargillet arrangerar stadsorientering och den ska jag delta i efter bästa förmåga. Ikväll är det vinprovarkällare men den står jag över eftersom jag har en kanelpaj kvar att baka till imorgon. Dessutom måste ärmarna på dräkten fållas.

Besökaren har fått order om att börja fundera över sin jubeldräkt och vi hittade några mönster på Handelsgillet som kan fungera. Jag längtar efter att få tid att sätta igång!

Annars har dagen varit fullständigt ytlig - jag sitter här och spretar med mina nylackerade naglar och försöker låta bli att bli allergisk mot lösningsmedlet i nagellacket.

Etiketter: ,