tisdag, december 16, 2008

Det allra heligaste?

Här får vi en titt in i världens bästa Essas badrumsskåp. Jag fastnade direkt för den här utmaningen - även om hon inte specifikt utmanade mig, utan folk i största allmänhet. Dock är jag rätt dålig på att få ändan ur vagnen... bilderna tog jag med en gång, men att sätta sig ned och skriva ett inlägg om saken tog tid! Det krävs egentligen att det finns något annat som jag egentligen borde göra för att jag ska kunna skriva. Just nu är detta borde intensiva studier inför tentan jag har på lördag (psykologi för ingenjörer).

Badrumsskåpet var det ja. Jag har faktiskt tre(!) badrumsskåp. Egentligen är det fyra, men det fjärde innehåller ingenting av intresse. Eftersom jag har tre stycken kan det ju vara svårt att hinna med att kika igenom alla om du skulle vara hemma hos mig och besöka toaletten. Därför ser jag det här som en tjänst till alla nyfikna! Dessutom är inte mina badrumsskåp särskilt hemliga...

Badrumsskåp nummer ett.


Den översta hyllan tillhör fästmannen så jag har inte riktigt koll på vad som finns där egentligen. Den undre hyllan är, som synes, vår medicinhylla. Från vänster till höger: hostmedicin, Underberg, Beska droppar, salubrin, smärtstillande och till sist preventivmedel i pillerform och psykofarmaka.


Badrumsskåp nummer två.


Här finns det som jag använder oftast. Bilden är tyvärr rätt sned eftersom jag (fortfarande) inte har lärt mig riktigt hur photoshop fungerar. Den är rätt så självförklarande tror jag. Det som står högst upp till vänster tillhör fästmannen. Det är lite linsprylar, ansiktskrämer, ansiktsvatten mm.


Nedre delen av badrumsskåp nummer tre.


Längst ner finns handdukar, på hyllan ovanför smink och hårpryttlar. Den silverfärgade lådan till vänster innehåller hårspännen, snoddar och dekorationer. Det svarta till höger är min sminkväska. Framför finns spraybalsam och linser.


Övre delen av badrumsskåp nummer tre.


Längst ner finns smycken, nagelfilar, reseburkar till schampo och sådant samt fler hårpryttlar. Oljan är till håret. Övre hyllan är så tydlig så den tänker jag inte beskriva.

Det var mitt badrumsskåp det. Nu är jag nyfiken på ditt!

Etiketter: ,