fredag, januari 02, 2009

Hejdå 2008!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ganska mycket faktiskt. Jag har till exempel aldrig rivit ned tapeter förut. Eller förlovat mig. Eller för den delen lagat en niorättersmiddag. Att krypa i grotta och spela in en skiva var också nya upplevelser.

Höll du några av dina nyårslöften?
Vilka nyårslöften? Senast jag avgav ett nyårslöfte lovade jag att jag skulle tänka mer på mig själv. Det var flera år sedan.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Typ de flesta ;) Skämt åsido, det var faktiskt en hel del. Över tio stycken om man räknar bekanta och kollegor också.


Dog någon som stod dig nära?

Nej. Däremot förlorade några av mina närmaste vänner någon som stod dem nära.

Vilka länder besökte du?
Norge, Finland och Tyskland.

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja, jag vill ha älsklingen hemma. Och så vill jag ha en äkta make. Och en sällskapskatt till Josefin. Och en massa, massa tur och god hälsa åt min moster.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Den 24 juli, då någon friade till mig. Och jag sa ja :)

Vad var din största framgång 2008?
Att jag lyckades kliva av spiken och äntligen vända min självbild.

Största misstaget?
Misstag... jag tycker inte att jag har gjort några misstag. När man gör något mot bättre vetande är det inte ett misstag, det är bara dumt. Men fick jag ändra på något skulle jag nog pluggat lite mer.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, inte om man inte räknar med den gången då jag stukade tån. Jag har dock fått ortopediska skoinlägg!


Vad spenderade du mest pengar på?

Mat och resor till och från Östersund.

Bra låtar 2008?
"Watershed", Opeths senaste album
"Amanethes", Tiamats senaste album
Varför bara välja låtar när det kom två jättebra skivor?


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare.

Smalare eller tjockare?
Inne i mitt eget huvud: smalare. Rent objektivt: ingen större förändring.

Rikare eller fattigare?
Ha! Fattigare.


Hur tillbringade du julen?

Med familj, älskling och några vänner i en stuga i fjällen.

Blev du kär i år?
Nej, det kan man väl inte säga. Men jag har varit kär hela året!


Hur många one night stands?

Jag tänkte att det var dags att sluta med sådant nu när jag är förlovad ;P

Favoritprogram på TV?
Vilken TV?


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej, men jag har ändrat uppfattning om en del personer och kommit fram till att det kan vara onödigt att slösa energi på andra som finns i min bekantskapskrets.

Bästa boken du läste i år?
Det går inte att välja. Men "Cryptonomicon" av Neal Stephenson ligger bra till...

Något du önskade dig och fick?
En plats på KTH och ett underbart romantiskt frieri. Bättre självkänsla. En massa skator.


Något du önskade dig men inte fick?

Världsfred, typ. Jag önskar mig alltid en massa saker, men det är för det mesta ingenting viktigt.

Årets bästa film?
"Låt den rätte komma in"


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Lägre dödlighet bland mina vänners katter och framförallt hade det varit mycket bättre om en viss släkting hade fått ett bättre slut på året. Förutom det: mer tid med älsklingen.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
*skratt* Det mamma köpte åt mig på utförsäljningarna på jobbet. Annars ingenting särskilt.

Vad fick dig att må bra?
Långa mysstunder i soffan med katten och en bra bok. Att få träffa älsklingen. Resultatet i databaskursen. Böcker. God mat.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag är inte kannibal.

Vem saknade du?
Älsklingen och Smirre.


De bästa nya människorna du träffade?

Jag träffade många bra nya människor, jag tänker inte välja ut någon/några särskild/a.

Bästa sporthändelser 2008?
Rolf-Göran Bengtssons individuella silvermedalj i OS-hoppningen.

Etiketter: ,