söndag, maj 20, 2007

Bankett

Den kom till slut. Majbanketten år 36. Visserligen bara min fjärde i ordningen men jag måste säga att det var den mest rörande hittills. Allt från temat (Rhosgobel) som var mycket konsekvent genomfört, till ceremonierna knep i hjärtat. Men så kröntes också Galadriel och var så fantastiskt vacker i en ljusblå sidenklänning med tre meter släp att jag nästan grät när hon skred fram mot Rådet.

Ändå fanns det en liten tagg där, något som skavde och sved lite därinne i bröstet. Kanske bara den vanliga (v)årliga nedstämdheten. Vi får hoppas det.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Malin Bäckman said...

Kan man hoppas på några foton?

3:55 em  
Blogger älvan said...

Kanske inte från mig - jag tog inte med mig kameran - men en viss Garbo hade med sig sin...

7:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home