söndag, maj 27, 2007

Andas in, andas ut...

Idag har jag pratat med Besökarens mor. Anledningen till det var att jag börjar få slut på Bricanyl. Just nu har jag både problem med andningen och hosta, och den bricanyl jag fick utskriven i samband med min astmatiska bronkit för ett år sedan börjar ta slut.

Blotta tanken på att vara utan bricanyl när jag har svårt att andas ger mig panik. Den är en trygghet. Hade jag ringt vårdcentralen hade de krävt av mig att jag kom dit för kontroll först, trots att jag haft bricanyl i ett år och bevisligen behöver det. Kruxet är att doktorn som skrev ut det till mig arbetar på närakuten i Bromma och att vårdcentralen här i Täby alltså inte har tillgång till den information som finns där.

Då är det tur med läkare i bekantskapskretsen. Synd bara att jag ändå måste ringa vårdcentralen för att få resultatet av min spirometri.

Etiketter: , ,