måndag, juni 23, 2008

Midsommar mm.

Vårt midsommarfirande var traditionsenligt. En gång ingen gång, två gånger en vana, tre gånger en tradition? I vilket fall var det tredje gången i rad som vi njöt av midsommar vid liten sjö, med massor av god mat, goda vänner och spel. Barnen blir fler för varje år, så kvällarna (och morgnarna) blir med nödvändighet tidigare, precis som att alkoholintaget blir mindre. Det var som vanligt fantastiskt trevligt (och ja, jag sov bort en del av tiden, men det var väl bara väntat?).

Tyvärr vaknade jag med en dunderförkylning igår morse. Halsont, huvudvärk och ont i kroppen gjorde att jag inte kunde njuta av det fina vädret. Tur i oturen var att min älskling skulle köra upp till Östersund, så vi var ändå tvungna att bryta upp tidigt. Väl hemma drack vi lite te och sedan var det ryggläge på soffan som gällde för min del. Jag sov gott i två omgångar men fick trycka i mig lite alvedon eftersom jag fick feber. Idag känns det mycket bättre, men jag är hemskt sugen på att få träffa en nyss hemkommen skorv och hans mamma, och det är lite dumt att utsätta så små barn (och deras nyopererade mödrar) för baciller och virus.

Hur lång tid tar det innan man är smittfri?

1 Comments:

Blogger Ms Garbo said...

Åh, snart är du det.
Dessutom måste man ju inte slicka på varandra!

Är fredag en bra dag? Jag gissar att Lars inte kommer hem i helgen?

7:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home