torsdag, augusti 07, 2008

Helgerån!

Igår när vi var och handlade parkerade vi kundvagnen bredvid pocketböckerna för att herrn i huset skulle kunna gå och leta efter ättika. Eftersom jag är en sådan bokmal som jag är tittade jag igenom titlarna och hoppar till lite när jag ser att de har "Övertalning" av Jane Austen. Jane Austen är en av mina favoritförfattare och jag hann bli en liten smula glad över att hon fanns på ICA innan jag såg det hemska. Det är Harlequin som gett ut den! I "förkortad och lättläst version"!

Allvarligt talat, hade jag varit en sådan där man kan läsa om i sexpressen eller aftonblodet hade jag sagt att jag blev kränkt. Nu är jag inte sådan, så jag får nöja mig med att det är ett helgerån. Man gör helt enkelt inte så! Det är mycket, mycket upprörande.

Tur att jag kunde åka hem och trösta mig med "The Tenant of Wildfell Hall" av Anne Brontë. Självfallet på originalspråket!