lördag, september 27, 2008

Konstigt

I morse, när jag borde ha skuttat ur sängen, promenerat, städat, tvättat, bakat, pluggat och planerat, var det jätteskönt att sitta framför datorn och slösurfa. Nu när jag åtminstone har tvättat, städat, handlat och lagat mat och därför förtjänar en paus är det inte alls lika roligt. Är inte det konstigt?

För övrigt så dök ett av mina drömhus upp i DN Bostad igår. Det rör sig om det här huset. Först när jag såg exteriörbilden förstod jag att det är det fantastiska gula huset i Duvbo som jag och Besökaren suktat efter varje gång vi promenerat där. Och det är minst lika fint inuti som utanpå! Nej, nej, jag är inte alls avundsjuk. Inte alls!

Apropå drömmar så sprang vi på en ljust pistagegrön femtiotalsdröm i organza igår på vintagemässan Bakåt:Framåt. Den satt perfekt upp till bysten, där den var för stor. Alldeles för fluffig och flickig för att duga som brudklänning, men hade jag haft pengarna hade jag nog köpt den ändå. För det vore ju så praktiskt att ha ännu en långklänning, eller hur? Synd att man inte är bjuden till Nobelfesten...

Etiketter: , ,