torsdag, januari 08, 2009

Gott nytt (h)år!

Det blev en rätt sen kväll igår. Efter det obligatoriska godnattsamtalet med jämtlandsbon fick jag nämligen för mig att det var dags att dokumentera hårlängden igen. Den här gången utan "flätvågor". Eftersom jag (i vissa fall) är en handlingarnas kvinna ställde jag raskt upp min fina julklapp (ett stativ!) från älsklingen och skred till verket. Referensbyxorna åkte på först, förstås. Man kan ju inte göra saker och ting hur som helst. Till sist mätte jag håret och kunde konstatera att det var 117cm långt (från hårfästet i pannan). Anledningen till att man har en så udda mätpunkt är att man då mäter från samma ställe vid varje mätning, och alltså får ett säkrare resultat än om man till exempel mäter från hjässan.


Så här långt var mitt hår igårkväll. Man kan se den obäddade sängen också. Den har vi ställt där soffan stod förut.


För er som är intresserade av en liten jämförelse finns tidigare hårlängder i detta inlägg.

För övrigt kan vi idag välkomna en liten Alexander till världen! Petras lilla pyre har äntligen kommit ut. Rapport finns hos Annelie.

Jag har förmodligen säkrat en remiss till ett sömnlabb i och med dagens läkarbesök. Jag gillade den här läkaren, hon var lätt att prata med. Dessutom så kollade hon själv för säkerhets skull att det inte fanns några direkt fysiska fel på mig, och ställde en väldig massa frågor. Nu ska hon bara undersöka vart hon ska skicka remissen... Jag är helt klart nöjd, även om det var riktigt jobbigt att gå upp klockan sju. Jag har kämpat mot sömnen ända sedan jag satte mig i soffan för att vila ut efter att ha rivit tapeter, men nu har jag lyckats få i mig middag vid en vettig tidpunkt och kan därför somna med gott samvete :)

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Referensbyxor..?

6:43 fm  
Blogger älvan said...

Ja... jag har haft samma byxor på mig när jag har dokumenterat hårlängden de senaste ett och ett halvt åren. Det syns om du tittar på det länkade inlägget! :)

6:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home