tisdag, augusti 22, 2006

Mobbing

Igår när jag var på väg hem från jobbet fick jag syn på en löpsedel. "Går ditt barn i en mobbingskola? - hela listan" eller något i den stilen. Jag gick i taket direkt. Visst, de publicerade en lista med alla skolor som blivit anmälda för mobbing. Men det betyder inte att det inte finns mobbing i de skolor som inte står med på listan.

Mobbing finns i alla skolor. Om någon påstår något annat så är det en lögn. Jag vet, för när vi fick en ny rektor i min högstadieskola sade han att han fått kommentaren "Vilken tur du har, där finns ingen mobbing" när han berättat vilken skola han skulle till. Detta var när mobbingen mot mig pågick som värst.

Jag kunde inte låta bli att titta på listan. Gissa vad jag hittade? Jo, min gamla högstadieskola.

2 Comments:

Blogger Joshua_Tree said...

Jag funderade mer om mobbingskolor är skolor där man utbildar framtidens mobbare. Du vet, som polisskolor och musikskolor.

11:52 fm  
Blogger älvan said...

Tja, så kan det ju också vara förstås.

4:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home