tisdag, mars 20, 2007

Sex konstiga saker

Idag sitter jag framför min egen dator för första gången på flera dagar (närapå en vecka faktiskt) och då jag startade explorer upptäckte jag att jag blivit utmanad av Guldängeln. Utmaningen består i att jag ska skriva sex stycken konstiga saker om mig själv. Frågan är om det är jag som ska tycka att de är konstiga eller om det är ni som ska göra det... sannolikheten är nämligen inte så stor att våra åsikter om saken stämmer överens.

- Varje gång min sambo säger "bnöp" får jag en i det närmaste obetvinglig lust att svara med "och ostronet var först igen!". Detta på grund av att Jan Berglin använt ordet "bnöp" i en av sina serierutor.

- Jag måste dra åt lakanet i sängen innan jag går och lägger mig. Men jag bäddar väldigt sällan.

- Jag mår fysiskt illa av jazz, viss r'n'b-musik samt av Sophie Zelmanis och Regina Lunds musik.

- Ibland måste jag ta fram en penna och rätta felen i morgontidningen för att överhuvudtaget stå ut med att fortsätta läsa den.

- Om jag var tvungen att välja mellan att aldrig mer få läsa eller att aldrig mer få ha sex skulle jag välja böckerna (men det är lugnt, för min sambo skulle välja musiken om han ställdes inför ett val mellan sex och musik).

- Jag har varit både scout och lajvare i flera år trots att jag hatar att sova i tält.

1 Comments:

Blogger Petra said...

Å andra sidan tog det ända tills idag innan jag upptäckte att du antagit min utmaning! (Men du skriver ju inte blogginlägg såååå ofta så jag brukar bara kika in någon gång per månad.) :-)

Skrattade gott när jag läste att du rättar stavfel i tidningen! Det är "så du" liksom. ;-)

11:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home