onsdag, oktober 18, 2006

Tio bra saker

Jag blev utmanad av Josh att skriva tio bra saker om mig själv. En utomordentligt nyttig övning och jag har dessutom försökt skriva ned tre bra saker varje dag den senaste tiden. Nåja, utan inbördes ordning:

Jag är ordentlig. Och inte bara sådär vanligt ordentlig, utan så att folk häpnar. Jag kan till exempel få en stökig diskbänk att se ordentlig ut. Utan att diska. Jag tycker inte att det är så konstigt, det är bara att ställa allting snyggt och prydligt.

Jag är verbal. Kanske inte mycket mer än de flesta, men jag är glad över att jag kan vara riktigt rapp i käften emellanåt. Och att jag skriver korrekt, om än inte engagerande eller nyskapande.

Jag kan sy. Vilket kanske inte är en egenskap i sig, men jag har sytt så länge att jag inte riktigt vet när jag lärde mig. Och nu finns det vissa saker som sitter i min ryggmärg och är lika naturliga för mig som att andas.

Jag är bra på att baka. Jag brukar lyckas jättebra med svåra saker, så länge jag inte vet om att de är svåra. Har många gånger sagt att "nu ska jag baka det här" och så gör jag det, och folk blir förbluffade...

Jag är mångsidig. Jag fick höra av en vän en gång att hon inte kände någon som kunde göra lika många olika saker som jag. Med det menade hon att jag är verksam inom så många olika områden (teknik, sömnad, musik, matlagning, service osv). Och det är sant, jag har många strängar på min lyra. Jag kan lite inom många områden.

Jag har lätt för att lära. En fördel när man hoppar runt mellan olika arbetsplatser hela tiden.

Jag är stark. Jag brukar säga att jag är liten och svag, men faktum är att när jag tänker efter har jag klarat av rätt många saker. Jag har blivit mobbad, varit deprimerad, misslyckats kapitalt osv. för att nämna några. Min första depression tog jag mig dessutom ut ur utan hjälp.

Jag är social. Jag kan umgås med väldigt olika människor. Och bli god vän med dem dessutom.

Jag har öga för bilder. Många gånger har min sambo tittat på mina bilder och blivit putt över att somliga av dem är bättre än hans, trots att jag har en gammal skruttkamera.

Jag försöker gå min egen väg. Vilket är väldigt svårt när man hela tiden blir knuffad från olika håll. Det är även svårt känslomässigt, kraven känns även om man försöker bortse från dem.

Sådärja. Nu är det din tur.