torsdag, juni 28, 2007

Mus -07

Idag börjar Mus -07! Katten ska få komma ut till landet och jaga riktiga, livs levande gnagare efter att ha jagat glittriga plastbollar hela vintern. Mamma och pappa behöver verkligen hjälp eftersom musplågan tydligen är värre än vanligt i år. Kisse är antifästingpreparerad och klar, så nu återstår bara att packa hennes väska med lite mat och skålar och stoppa in henne i buren. Det nöjet blir dock husses eftersom jag ska in till stan och fika med en kompis. Sedan blir det ett par dagar i skärgården för min del så att jag får åtminstone lite sommarkänsla innan jag börjar jobba igen nästa vecka.

Härhemma kommer det att bli Gnäll -07 om några dagar eftersom Smirre kommer har urtråkigt när hans lekkamrat är borta. Bara att stålsätta sig!

3 Comments:

Blogger Ms Garbo said...

Ajaaa. Jag borde nog försöka fixa någon sorts antifästingstrategi för Lilla Fröken Morrhår, jag med, inför vår vistelse på landet...

6:40 em  
Blogger Prettomorsan said...

Mus 07,hahah! :D
Bra uttryck. ;)

5:11 em  
Blogger älvan said...

Garbo: Finns på apoteket. Man kan köpa halsband eller vätska att applicera i nacken. Funkar kanonbra!

Nattfrost: Det står 4-2 till min pappa fortfarande.

7:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home