torsdag, januari 15, 2009

Duktig flicka!

Idag har jag varit riktigt duktig. Jag flög upp ur sängen när väckarklockan ringde (hrm, så gott som i alla fall). För att inte kunna snooza har jag satt den på soffbordet, och det fungerar faktiskt. Man orkar inte gå upp och gå runt sängen varje gång klockan ringer, och man vaknar bättre när man måste gå en bit än när man kan stänga av väckarklockan genom att sträcka ut armen.

Föreläsningen gick bra, det var inte lika lätt att förstå som igår men det var inte svårt heller. Tyvärr lyckades jag sova i ca tio minuter men det var för att föreläsaren skulle bevisa något. Det måste vara en betingad reflex hos mig, att somna så fort ordet "bevis" skrivs på svarta tavlan. Men jag vaknade när beviset var färdigt!

Jag sov hemma också, efter lunchen, men vis av erfarenhet så ställde jag väckarklockan idag. Igår sov jag nämligen nästan sex timmar mitt på dagen och även om jag faktiskt fått lite för lite sömn natten innan så är det inte riktigt bra att sova bort hela dagen. Idag blev det istället två-tre timmar.

När jag vaknat satte jag mig med morgondagens mattetal och lyckades räkna mig igenom de flesta. Jag har några små frågor angående ett par av dem, men de kan jag nog ta på nästa övning. Det betyder i så fall att jag har hela morgondagen fri till uppsatsskrivning.

Jag har lyckats äta middag också. Är det inte lite sjukt att en vuxen kvinna (Mwahaha! *harkel*) kan se det som en bedrift att lyckas studera fyra timmar på en hel dag och äta tre mål mat?!

Katten bestämde sig förresten för att väcka mig på ett mindre trevligt sätt imorse, nämligen genom att bita mig hårt i höger underarm. Visserligen gjorde det att jag vaknade såpass mycket att jag orkade gå på toaletten, men det var inte särskilt skönt. Fast jag måste erkänna att hon är skicklig - det fanns en smal fördjupning i min arm efteråt (den var åtminstone mätbart djup, dvs någon mm) men hon hade inte bitit hål. Jag fick mig ett skratt på hennes bekostnad också när hon hoppade upp på toaletten utan att registrera att locket var uppfällt. *s* Hon är förresten en av få som inte klagar över att jag somnar i soffan på eftermiddagarna. Hon gillar det skarpt, för då kan hon sova på min bröstkorg samtidigt.

Etiketter: , , ,