söndag, januari 18, 2009

Silvertejp is the shit

Den senaste tiden har saker och ting här hemma börjat gå sönder. Det började med att lagningen på dammsugarslangen gick upp, fortsatte med att strykjärnet begick harakiri efter att ha smält sönder fodret på min favoritkjol och slutar förhoppningsvis med att vattenkranen i badrummet gick sönder. Den har varit konstig ända sedan vi flyttade in, och den senaste veckan har handtaget sakta sjunkit ned av sig självt och - därmed stängt av vattenflödet - när vattnet varit på.

Häromdagen köpte jag ett nytt strykjärn, och i fredags kväll lagade jag dammsugarslangen (igen).

Idag har jag lagat vattenkranen. Med silvertejp. Men först hade jag sönder den på riktigt. Nu går den att använda, men man kan inte välja vattentemperatur. Det sitter tejp i vägen, så jag får hålla tillgodo med vatten som är något varmare än iskallt.

1 Comments:

Blogger Max said...

Silvertejp... it's like the force. One side light, one side dark and it keeps the world together. :-)

2:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home