tisdag, mars 04, 2008

(utan titel)

Avsaknaden av inlägg har ingenting att göra med avsaknad av händelser i bloggarens liv. Tvärtom. Först var jag fullt upptagen med att renovera, sedan blev jag fullt upptagen med uppsats och därpå följande seminarium och sedan gick luften ur mig. Vardagsrummet är färdigt (R har till och med invigningsfotograferat mig i det, med blixtar och allt). Sovrummet får vänta en stund, orken vill inte infinna sig (och så kan det vara bra att plugga lite någon gång emellanåt). Jag önskar att jag hade några studieresultat att rapportera, men de är så oerhört sega på den (ytterst analoga) institution jag tillhör att de nog kommer att dröja åtminstone en vecka till.

Den kurs jag läser nu heter "Teorier om medier" och verkar inte vara särskilt upplyftande, även om den är informativ och håller ett lägre tempo än den förra. Det är jag tacksam för, eftersom det avsevärt ökar mina chanser att hinna äta lunch.

I övrigt försöker jag äta upp det som finns i frysen, kylen och skafferiet. Synd bara att det finns ett par matlådor i frysen som jag absolut inte vill äta upp. Någon som vill ha lite saffransgrönsaker? Eller indisk lammgryta?

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Ms Garbo said...

Man MÅSTE INTE plugga och vara social med forodrimiter/annat folk/qs:are och renovera hela lägenheter själv.
Man KAN faktiskt unna sig att bara vara LEDIG ibland...!

(Passa dig, jag är konstant hungrig, rätt som det är sitter jag och väntar vid din dörr, när du kommer hem, med sikte på de där saffransgrönsakerna!)

11:28 em  
Blogger älvan said...

Åh, det får du så gärna göra. :)

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home