onsdag, mars 25, 2009

Förhalning

Sömnadsångest! Jag håller på med fästmannens bröllopsväst och har lyckats komma förbi de läskiga fickorna (hu, det var jobbigt, och det blev inte perfekt, men det är fickor i alla fall!) men nu ska jag sy ihop västen längs med slaget/kragen och sedan är det inte mycket kvar. Det är faktiskt en smula nervöst!

För övrigt är jag rätt nöjd med mina aktiviteter idag - jag klippte ut alla delar av västen förutom de i vlieseline igårkväll, så jag har gått från delar till i princip färdig väst på en dag om jag lyckas komma över denna tillfälliga feghet. Helt färdig kan den inte bli idag eftersom jag tänkte att fästmannen själv skulle få vara med och välja knappar och eftersom västen behöver provas en sista gång innan jag syr knapphålen. Egentligen är det rätt bra att ha kommit så långt som jag gjort redan nu, men det vore allt bra skönt att få det färdigt. Då kanske jag kan övergå till lite mindre komplicerade saker, som en underklänning till empirklänningen.

Natten till igår fick jag sova med sladdar och slangar kopplade till olika delar av kroppen. Det var ett led i sömnutredningen som nu är påbörjad. Dessvärre hittade läkaren ingenting som kan förklara min trötthet, men han skulle skriva två nya remisser åt mig för ytterligare undersökningar.

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Ems said...

Hej! Hamnade här via länk hos Haléns och din blogg skrämmer mig lite! Vi har sjukt mycket gemensamma nämnare 1. Jag har sömnproblem, har äntligen fått remiss till sömnlabb efter att ha träffat ett gäng inkompetenta idioter till läkare så man kanske kan få hjälp äntligen.

2. Jag gifter mig nu i maj

3. Har valt den gröna halènsklänningen till mina brudtärnor (och tänker behålla en av dem själv)

4. Nu har jag förvisso klippt mig, men haft lika långt hår som d större delen av mitt liv, färgat i samma färg

5. Älva: gemensamt smeknamn

creepy, haha!

Lycka till med allt!!

/Emilie

12:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home