fredag, mars 20, 2009

Lite av varje

I förrgår var jag ute på stan en sväng. Solen sken, men på det där typiska Stockholmsvårsättet, dvs utan att värma och med sällskap av en iskall snålblåst. Det egentliga ärendet var att införskaffa foder och tråd till fästmannens bröllopsväst, men jag passade på att göra andra saker också. Efter att ha provat mig igenom ett antal plagg på Åhléns kunde jag konstatera att vårens/sommarens mode inte riktigt är min grej. Byxor som är stora kring höfterna och smala nedtill, klänningar som hänger som påsar kring bysten och toppar med mystiska urringningar. Det som såg så fint ut på galgen såg gräsligt ut på mig. På ett sätt är det skönt - jag har ändå inga pengar att handla för och inget större behov av nya kläder - och det här satte effektivt stopp för shoppingsuget.

På NK tittade jag på garn och stickor men det blev inte något där heller. Jag vill så gärna testa några mönster jag hittade i en av böckerna i svärmors bibliotek i lördags.

Igår var jag på källare för första gången på länge. Trevligt. Idag har jag städat. Inte lika trevligt, men bra efteråt. Dammet är borta, blommorna i vardagsrumsfönstret omarrangerade och alla hundrafemtielva papper organiserade och instoppade i rätt pärmar. Nu då? Jag har rätt många olästa böcker som väntar på mig, men jag känner mig inte sugen på någon av dem. Den där bröllopsvästen som behöver sys lockar inte heller. Och att stryka? Näej, inte ikväll. Vilka I-landsproblem jag har. Jag får väl helt enkelt fortsätta slölyssna på radioprogram från veckan som gått och slöläsa bloggar.

Etiketter: ,