onsdag, september 23, 2009

Sjuk eller inte?

Jag blir sällan sjuk och när jag blir det är det sällan jag är ordentligt sjuk. Men att ligga hemma och vara sådär halvkrasslig i en vecka för att sedan hosta i tre suger verkligen. Då är jag hellre ordentligt sjuk i en vecka och frisk sedan.

Just nu är det hosta och halsont som gäller. Plus snuva som kan vara orsakad antingen av allergi eller förkylning. Oavsett har jag inte energi nog att göra någonting vettigt men inte samvete till att bädda ner mig i soffan med katter, sömnad och film. Fast jag tror inte att jag kommer långt i min engelska kurslitteratur just nu. Å andra sidan, hade jag varit frisk idag hade jag suttit på bussen upp till Rydbo med storstövlar på och korg på armen...

Jag kanske ska ta och bädda ner mig i soffan trots allt.

Etiketter: ,