fredag, december 04, 2009

Baconsprutan

Jag besökte min vårdcentral i onsdags för att diskutera nedtrappningen av min medicin. Det gick alldeles utmärkt och när jag ändå var där passade jag på att fråga om vaccinering mot baconfeber. Jodå, nu fanns vaccinet tillgängligt för alla, och ville jag ha en spruta nu med en gång kanske?

Glad över att slippa köa och krångla på kvällstid svarade jag naturligtvis ja. Men oj vad jag har hunnit ångra mig! Inte för att jag inte vill vara vaccinerad, utan för att det gett biverkningar. Själva sprutan kändes knappt (särskilt för någon som regelbundet får transfusionsnålar i armvecket) men under onsdagen började armen göra ont och jag sov extremt dåligt natten till torsdag. Jag var rätt utslagen under hela torsdagen, med ont i huvudet och ont i kroppen. Dock kunde jag sova gott inatt (så länge ingen av katterna la sig på armen) så idag gör det bara ont i armen.

Nu bör jag i alla fall slippa oroa mig för fläskflunsan...

Etiketter: , ,