torsdag, februari 11, 2010

Boklista

Hur kan man motstå en lista om böcker? Jag hittade den här.

Som läsare är jag: nyfiken men fördomsfull. Tvekar ofta länge innan jag tar upp en bok. Har svårt för manliga författare som Göran Tunström och Håkan Nesser, helt utan anledning. Suger i mig det mesta utom deckare som en svamp.

Som bloggare är jag: värdelös. :D Bloggar sällan och ingen läser.

Senast lästa bok: "Guccikrigen" av Jenny Gucci och "Fornnordisk religion" av Gro Steinsland. Lättuggat och fiberrikt i kombination alltså.

Senast påbörjade bok: "Snow Crash" av Neal Stephenson. Verkar lovande.

Senast köpta bok/böcker: "Is och vatten, vatten och is" av Majgull Axelsson

Favoritdeckarförfattare: Stieg Larsson. Eftersom hans deckare är de enda jag tyckt om utan förbehåll.

Jag läser allt av: Majgull Axelsson, Maria Ernestam, Neil Gaiman. Läser mycket Neal Stephenson och Margaret Atwood också.

Jag läser helst inte (genre/författare): deckare. Joyce Carol Oates. Mirja Unge. Böcker i vilka katter dör.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: dräktböcker! Böcker om religion (företrädesvis icke-kristen sådan eller sekter). Häst- resp. kattböcker går också bra. Sömnadsböcker.

Förutom svenska läser jag gärna: på engelska. Kan inte franska tillräckligt bra för att läsa böcker på språket.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: "Java Network Programming".

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: "Period Costume for Stage & Screen: Patterns for Women's Dress 1500-1800" av Jean Hunnisett

När jag går på antikvariat letar jag alltid: klassiker.

Etiketter: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

I am no one!

11:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Och jag är således också ingen.

2:21 em  
Blogger Unknown said...

Äsch. Inte är ni ingen, någon av er.

3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home